Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A DIFFERENT ONE, A STRANGER IN THE CLASS. THOUGHTS ON INTEGRATIVE TEACHING (Inny, obcy w klasie. Refleksje na temat nauczania integracyjnego)

Tytuł:
A DIFFERENT ONE, A STRANGER IN THE CLASS. THOUGHTS ON INTEGRATIVE TEACHING (Inny, obcy w klasie. Refleksje na temat nauczania integracyjnego)
Autorzy:
Pachowicz Matylda
Tematy:
'DIFFERENT' - STUDENT WITH DISABILITY
INTEGRATIVE TEACHING
STIGMA OF BEING DIFFERENT
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Being different - a feature discriminating from a given group - often is a barrier in interpersonal relationships. Someone different is very often socially excluded. People with disabilities are especially vulnerable to this process. In order to change this situation integrative teaching has been introduced to Polish schools. This paper tries to answer the question if the disabled student is treated as someone different, a stranger in the integrative class. In the search for the answer it was helpful to select the category of otherness, that was investigated in the interdisciplinary approach. Widely described problems of being different became the key to understanding the phenomenon of the disabled student in the school environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies