Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EDUCATIONAL ASPECTS OF COUNSELING-ORIENTED URBAN GAME 'TREE OF SUPPORT' (Aspekty edukacyjne poradniczej gry miejskiej 'Drzewo Wsparcia')

Tytuł:
EDUCATIONAL ASPECTS OF COUNSELING-ORIENTED URBAN GAME 'TREE OF SUPPORT' (Aspekty edukacyjne poradniczej gry miejskiej 'Drzewo Wsparcia')
Autorzy:
Trebinska-Szumigraj Ewa
Tematy:
COUNSELING
LEARNING BY DOING
STUDENT EDUCATION
URBAN GAME
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In June 2009, during the Science Festival in Zielona Góra, the authoress along with her friends and a group of students realized a project entitled the Tree of Support. It was a reference to urban games, which are continually gaining popularity in Poland, though the actual content of the project was concerned with assistance and counseling issues. The paper describes the learning process of those students who were engaged in the project. The first part contains the description of the phenomenon of urban games and outlines the way the game 'Tree of Support' is run. In the second part, the authoress analyzes successive stages of making the game. She pays particular attention to the events that might have influenced students' relations or changed the way they think about the world and about those who require or offer assistance. Eventually, having analyzed the entire creative process she participated in, the authoress describes the processes that have influence on (re)defining students' identity (personal and professional). Role-playing, group cooperation (developing partnership relations, sharing duties, decision making), working on the project (preparing prompts and scripts), and finally keeping tabs on the course of the game have turned out to be the elements that influence the development of participants' (both students and lecturers) identity more strongly and in shorter time than in the case of traditional, academic lectures and classes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies