Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MEDIA, INTERESTS AND MORAL PANIC: NEW SOCIOLOGICAL CATHEGORY AND ITS IMPLICATIONS

Tytuł:
MEDIA, INTERESTS AND MORAL PANIC: NEW SOCIOLOGICAL CATHEGORY AND ITS IMPLICATIONS
Autorzy:
Zielinska I.
Tematy:
INTEREST GROUPS
MEDIA
MORAL PANICS
SOCIOLOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Urlich Beck in his famous work Risk Society argues that social theory and practice should pay more attention to the production and distribution of risk and fear. For the last two decades there has been a significant growth of interest - mainly in Western sociology - in a relatively new sub-discipline called the 'sociology of anxiety'. One of the concepts within the field is a Moral Panic theory. The aim of this article is to introduce this new problematic and present its main ideas and definitions. The moral panic theory is discussed with relation to other prominent sociological approaches, focusing on similarities and differences. Finally, the article discusses the feasibility of introducing the moral panic concept to the analysis of several Polish social issues.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies