Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GENDER-RELATED LANGUAGE LEARNING BELIEFS IN POLISH ADOLESCENTS

Tytuł:
GENDER-RELATED LANGUAGE LEARNING BELIEFS IN POLISH ADOLESCENTS
Autorzy:
Piechurska-Kuciel Ewa
Bernat Eva
Tematy:
GENDER
LANGUAGE-LEARNING BELIEFS
SELF-CONSCIOUSNESS
PHILOLOGY & LINGUISTICS
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to investigate language-learning beliefs of 488 (164 males and 324 females) Polish high school students in relation to their gender. Their responses to the Beliefs About Language Learning Inventory by Horwitz (1988) were explored by means of the U Mann-Whitney test. The main results show that for females English is a language of medium difficulty, but they believe they have a talent for language learning. They are also strongly motivated to learn English and ready to work hard in spite of feeling self-conscious when speaking in front of others. Males believe English is an easy language, and they are not keen to practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies