Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

AUTO-SELECTION IN AN ONLINE EXPERIMENT, P-BEAUTY CONTEST GAME (Autoselekcja w internetowym eksperymencie Keynesian p-Beauty Contest)

Tytuł:
AUTO-SELECTION IN AN ONLINE EXPERIMENT, P-BEAUTY CONTEST GAME (Autoselekcja w internetowym eksperymencie Keynesian p-Beauty Contest)
Autorzy:
Kopczewski Tomasz
Tematy:
EXPERIMENTAL ECONOMICS
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Keynesian p-Beauty Contest (KpBC) is one of the most commonly used laboratory experiments to study the degree of rationality of people and the learning process. It is also applicable in education as a tool to illustrate both the concept of rationality and iterative elimination of dominated strategies. The aim of this paper is to present the results of online teaching experiments in which an auto-selection mechanism has been used based on the existing social stereotypes. The repeatability of the results shows that the experiments are resistant to the distortions arising from the use of the online environment, and that a developed methodology allows to carry out reliable experimental studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies