Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizational culture at schools

Tytuł:
Organizational culture at schools
Autorzy:
Kovacs Z.
Perjes I.
Sass J.
Tematy:
ORGANIZATIONAL CULTURE
QUINN’S COMPETITIVE VALUES FRAMEWORK
SCHOOL
PSYCHOLOGY
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper reports on the development of an instrument enabling researchers to examine organizational culture at schools. The study is related to a comprehensive educational research project investigating the efficiency of schools as organizations with unique characteristics. The large-scale project is based on the analysis of organizational culture and, more specifically, organizations' attitude towards change. The paper first presents the results of a preliminary phase consisting of a questionnaire study on organizational culture at schools. Then these results are compared with the data obtained through a questionnaire based on Quinn's Competing Values Framework. Finally, an attempt is made to draw a comparison between the 'value map' revealed by the questionnaire examining organizational culture and the basic bipolar model of schools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies