Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The competitive strategies of Polish fruit and vegetable producers in the condition of domestic and international markets convergence

Tytuł:
The competitive strategies of Polish fruit and vegetable producers in the condition of domestic and international markets convergence
Strategie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw owocowo-warzywnych w warunkach konwergencji rynku krajowego i międzynarodowego
Autorzy:
Wisniewska J.
Tematy:
competitiveness
producer strategy
Poland
fruit
vegetable
producer
domestic market
international market
market
convergence
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper analyses the competitive advantages and strategies of fruit and vegetable producers. The convergence of domestic and international markets and equalization of competitive conditions reduce the competitive potential of Polish fruit and vegetable producers and force them to make qualitative and innovative improvements. Quantitative and qualitative research was undertaken to prove this thesis statement. Research was carried out as an attempt to identify the variables that determine companies’ ability to achieve competitive advantage. It aimed at recognizing pursued competitive strategies that had been adjusted to new circumstances. The results of qualitative research are presented in the paper. Interdependence of entrepreneurs’ opinions for both domestic and foreign markets was examined by means of ordinal correlation measures. The authoress applied triangulation of methods, i.e. a combination of a quantitative analysis of official statistics and her own qualitative studies.

W artykule przedstawiono wyniki badań jakościowych konkurencyjności polskich przedsiębiorstw przemysłu owocowo-warzywnego. Analizowano źródła przewagi konkurencyjnej i stosowane strategie konkurencji na rynkach krajowym i zagranicznych. Strategie badanych przedsiębiorstw są zgodne z przewagami konkurencyjnymi związanymi z jakością produktów i specjalizacją produkcji. Zbieżność ocen przedsiębiorców wskazuje na konwergencję warunków rynkowych w kraju i za granicą. Jednak przedsiębiorcy oceniali relatywnie słabiej swoją pozycję na rynkach zagranicznych w porównaniu do tej na rynku krajowym. Słabsza pozycja badanych przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych wynikała z niskiego stopnia koncentracji przedsiębiorstw przemysłu przetwórstwa owoców i warzyw oraz z ich relatywnie niskiej innowacyjności. Opcjonalną strategią rozwoju dla badanych przedsiębiorców są wszelkie strategie niszowe - pojawiające się z reguły tam, gdzie z jednej strony nie można wykorzystać ekonomii skali, z drugiej zaś można znaleźć duży, lokalny potencjał.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies