Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie parcia na przyczółek mostowy zasypki z materiałów z recyklingu opon samochodowych

Tytuł:
Badanie parcia na przyczółek mostowy zasypki z materiałów z recyklingu opon samochodowych
Research on the recycled tyre bales backfill pressure on bridge abutment
Autorzy:
Duda A.
Siwowski T.
Tematy:
opony samochodowe
opony zuzyte
recykling
wykorzystanie
budownictwo komunikacyjne
mosty
przyczolki mostu
zasypki
geokompozyty
pakiety sprasowanych zuzytych opon
parcie na przyczolek
tyre
recycling
utilization
traffic infrastructure engineering
bridge
geocomposite
abutment
pressure
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano badania polowe rozkładu parcia zasypki na przyczółek obiektu mostowego. Zasypkę przyczółka stanowi materiał z recyklingu zużytych opon (sprasowanych w pakiety) z przewarstwieniami z piasku średniego oraz warstwa buforowa ze strzępów gumowych. Rozkład parcia zasypki mierzono za pomocą czujników parcia w sposób ciągły przez okres 3 miesięcy. W czasie badań zrealizowano statyczne i dynamiczne obciążenie przyczółka oraz symulację termicznego wydłużenia/skrócenia przęsła mostu zintegrowanego z przyczółkiem przez cykliczne przemieszczenia korpusu. Wyniki badań porównano z wynikami analizy numerycznej zadania. Zgodność wyników badań oraz analiz numerycznych była duża, a maksymalna różnica wyniosła około 25%. Jednocześnie, zarówno na podstawie badań, jak i analiz, stwierdzono 2- do 4-krotną redukcję parcia na przyczółek w przypadku zastosowania zasypki z pakietów gumowych w porównaniu do zasypki konwencjonalnej z piasku średniego.

This article describes the tests of the pressure distribution on bridge abutment generated by the backfill made of the recycled car tyres compressed in the form of bales with interfaces of medium sands and a buffer layer with tyre shreds. Backfill pressure distribution was measuring continuously over a period of three months using a pressure sensors. Static and dynamic load tests of abutment were conducted and cyclic horizontal displacements of the abutment wall, as a simulation of thermal elongation/shortening of the integral bridge span were also performed. The results of pressure field measurements were compared with results of numerical analysis performed using the GEO5 program basing on finite element method. Compatibility results of field measurements and numerical analysis was pretty good, and the maximum difference was about 25%. Based on field measurements and numerical analysis, a 2–4 times reduction of pressure on bridge abutment was found, if the tyre bales had been used, compared to conventional backfilling of medium sand.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies