Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jakość żywności a preferencje konsumentów

Tytuł:
Jakość żywności a preferencje konsumentów
Quality of food in relation to consumer preferences
Autorzy:
Niezurawska M.
Tematy:
zywnosc
jakosc
konsumenci
preferencje konsumentow
ocena jakosci
metody oceny
satysfakcja klientow
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym czynnikiem decydującym o przyjęciu się na rynku określonego artykułu spożywczego jest w gospodarce rynkowej smak, wygląd i akceptacja ze strony konsumenta. W gospodarce wolnorynkowej produkty, które nie zadawalają konsumentów zostają wyparte z rynku przez produkty konkurencyjne, dające konsumentom większą satysfakcję. Tak więc głównymi siłami formującymi jakość w gospodarce rynkowej jest presja konkurencji i wymogi konsumentów. Postęp w dziedzinie wzrostu atrakcyjności sensorycznej żywności jest niewątpliwy. Urynkowienie produkcji żywności i konkurencja producentów efekt ten jeszcze bardziej uwidoczniła. Jednakże postęp w zakresie walorów sensorycznych, szczególnie w odniesieniu do żywności wysoko przetworzonej, nie zawsze musi być oceniany pozytywnie. Może bowiem dać konsumentowi możliwość wyboru żywności pozornie lepszej, bo smaczniejszej od dotychczasowej, ale faktycznie żywieniowo uboższej lub mniej zdrowej wskutek obecności nadmiernej ilości dodatków technologicznych.

In free market economy the main factors determining the acceptance of a certain foodstuff on the market are its taste, its looks and the consumer 's interest in it. Products which do not meet consumers ' expectations are eliminated from the market by competitors ' products, those which are preferred by buyers. Therefore, main forces shaping quality in free market economy are the pressure of competition and consumers ' requirements. Progress in the level of sensoric attractivity offoodstuffs is undoubtable. The change in the system of food production in the direction oj free market type ofproduction together with competition among producers have made this effect more easily visible. However, this progress, especially with respect to highly processed food does not necessavily have to be received positively, as it may give the consumer an option of seemingly better foodstuffs which are more tasty than they used to be out poorer as nourishment and less healthy due to the presence of too much technological stuff.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies