Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postawy i zachowania producentów oraz nabywców względem żywności lokalnej

Tytuł:
Postawy i zachowania producentów oraz nabywców względem żywności lokalnej
Attitudes and behaviours of producers and consumers towards local food
Autorzy:
Gradziuk B.
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Afery żywnościowe, które miały miejsce na przełomie XX i XXI wieku, a także w ostatnich latach, wzmocniły czujność Europejczyków wobec wszelkich aspektów związanych z bezpieczeństwem i jakością żywności. Wzrasta liczba konsumentów produktów pochodzących z naturalnych upraw i hodowli, które nie zostały poddane obróbce przemysłowej. Coraz większą popularność zyskują produkty wytwarzane w okolicy miejsca zamieszkania konsumenta. Przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie postaw i zachowań producentów oraz nabywców względem żywności lokalnej. Stwierdzono, że nie są one warunkowane przemijającymi trendami, a świadomością korzyści wynikających ze spożywania bezpiecznej żywności. Rosnące zainteresowanie konsumentów żywnością lokalną, a jednocześnie gotowość producentów do zaspokajania tych oczekiwań, stwarza szanse na umacnianie ich pozycji konkurencyjnej oraz rozszerzanie działalności.

Food scandals that occurred at the turn of the century and in recent years have resulted in increased interest of European consumers in all aspects of food safety and quality. Number of consumers purchasing products derived from natural crops and livestock, which have not undergone industrial processing has been increasing. The interest in local food products has been growing as well. This article presents results of studies which aim at determining the attitudes and behaviors of producers and consumers of local food. Based on the conducted studies it is stated that attitudes and behaviors do not result from the current trends, but from the awareness of the benefits from consuming safe food. Growing interests of consumers in local food and ability of producers to meet this demand, creates opportunities to strengthen producers competitiveness and expand business.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies