Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie crowdsourcingu w przemyśle spożywczym - doświadczenia i perspektywy

Tytuł:
Wykorzystanie crowdsourcingu w przemyśle spożywczym - doświadczenia i perspektywy
Utilization of crowdsourcing in the food industry - experiences and prospects
Autorzy:
Kosior K.
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Crowdsourcing jest narzędziem umożliwiającym rozwiązywanie zadań, problemów oraz wyzwań społecznych i biznesowych przy pomocy zaangażowanego „tłumu” (społeczności, grupy) współpracujących ze sobą użytkowników Internetu. Działania crowdsourcingowe powiązane są z wieloma obszarami i koncepcjami, w tym m.in. z otwartymi innowacjami, współtworzeniem, outsourcingiem i zbiorową inteligencją. Można je również uznać za element składowy szerszych procesów cyfryzacji przedsiębiorstw. Początkowo crowdsourcing wykorzystywany był głównie przez przedsiębiorstwa sektora wysokich technologii i oprogramowania komputerowego. Obecnie liderem w wykorzystaniu tej technologii społecznej są firmy sektora dóbr szybkozbywalnych, a szczególnie przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją i sprzedażą żywności. Artykuł przedstawia dotychczasowe doświadczenia przedsiębiorstw przemysłu spożywczego związane z realizacją projektów crowdsourcingowych. Omawia również nowe kierunki w rozwoju crowdsourcingu oraz możliwości pełniejszego wykorzystania tego narzędzia w procesie cyfrowej transformacji przedsiębiorstw.

Crowdsourcing is a tool that allows businesses to solve tasks, problems and social and business challenges with the help of an engaged „crowd” (community, group) of collaborating Internet users. Crowdsourcing activities are associated with many areas and concepts, including i.a. open innovations, co-creation, outsourcing and collective intelligence. They can also be considered a part of broader processes related to the digitalizatlon of enterprises. Initially, crowdsourcing was used mainly by enterprises from the high-technology and software industry. At present, the leaders in using this social technology are enterprises in the FMCG sector, including in particular those involved in the production and sale of food. The article analyzes the up-to-date experiences of the food industry enterprises in the area of crowdsourcing projects. It also discusses new directions in the development of crowdsourcing and the possibilities for a more comprehensive use of this tool in the digital transformation of enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies