Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ATTITUDE TO ADVERTISING AS ITS SOCIAL EFFECT (Postoj k reklame jako jeji socialni efekt)

Tytuł:
ATTITUDE TO ADVERTISING AS ITS SOCIAL EFFECT (Postoj k reklame jako jeji socialni efekt)
Autorzy:
Petrova Iva
Tematy:
ATTITUDE TO ADVERTISING
INFLUENCING BY ADVERTISING
MARKETING COMMUNICATION
SOCIAL EFFECT
ECONOMICS
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article covers the attitude to advertising as the most dominant tool of marketing communication. Advertising and attitude to it certainly strongly influence the social behaviour and relationships between people. Here, we present the results of an empirical survey implemented on a selected group of respondents with secondary and university education under 50 years of age. The analysis presents dimensions and content namely of the affective component of this group's attitude towards advertising. Advertising is perceived as part of the present life, as a necessary commonplace also with a number of negative connotations. The attitude of this group of people can be characterized as ambivalent with obvious elements of stylization; most of the respondents declare their own independence on advertising, they exclude their consumption behaviour and decision-making processes to be influenced by advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies