Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zjawiska hydrodynamiczne w układzie zacisku cięgna samochodowej przekładni CVT a wskaźniki jej pracy

Tytuł:
Zjawiska hydrodynamiczne w układzie zacisku cięgna samochodowej przekładni CVT a wskaźniki jej pracy
Autorzy:
Bieniek, A.
Augustynowicz, A.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
bezstopniowa przekładnia cięgnowa
siła zacisku cięgna
sprawność przekładni
Continously Variable Transmission
belt thrust force
transmission efficiency
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przedstawiono podstawowe zależności matematyczne, opisujące zjawiska zachodzące w układzie hydraulicznym przekładni bezstopniowej, uwzględniające działanie sił odśrodkowych na olej znajdujący się w cylindrach wywierających siłę zacisku cięgna pomiędzy powierzchniami stożkowymi kół przekładni. Publikacja zawiera opis proponowanej modyfikacji układu sterowania przekładnią dzięki zastosowaniu dodatkowego czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym. Równocześnie przedstawiono wyniki badań samochodowej przekładni CVT. Dokonano analizy wpływu zjawisk hydrodynamicznych na wybrane wskaźniki jej pracy, takie jak siła naporu (zacisku) cięgna na poszczególnych kołach przekładni, iloraz sił naporu, estymowanego współczynnika tarcia pomiędzy cięgnem a kołami przekładni. Modyfikacja algorytmu sterowania może przyczynić się do poprawy wskaźników pracy przekładni przy równoczesnym zapewnieniu jej bezpieczeństwa dzięki zminimalizowaniu możliwości wystąpienia poślizgu cięgna.
In the paper the mathematical description of phenomenon acting at hydraulic circuit of continuously variable transmission (CVT) is described. That take into consideration acting of centrifugal forces at oil into clamping chambers which affect as thrust forces at transmission belt operating between transmission pulleys conic surface. The publication include description of proposed modification of transmission control system during application of additional pressure sensor at transmission hydraulic circuit. There are also research results of automotive CVT presented. There are also analyzed influence of hydrodynamic phenomenon at chooses transmission operating indexes as thrust forces at transmission pulleys, thrust force ratio, estimated friction coefficient between transmission belt and transmission pulleys. Modification of control algorithm could take an effect as improvement of transmission operating indexes with simultaneously high safety of transmission during minimizing of possibilities of belt slip.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies