Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optymalizacja charakterystyk zawieszeń i sterowania samochodu przednionapędowego w celu szybszego pokonania łuku drogi

Tytuł:
Optymalizacja charakterystyk zawieszeń i sterowania samochodu przednionapędowego w celu szybszego pokonania łuku drogi
Autorzy:
Maniowski, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
zwiększanie osiągów samochodu
optymalizacja
modelowanie ruchu
rajd
wyścigi
car performance increase
optimization
modeling
rally
race
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy zwiększania osiągów samochodów przystosowywanych do sportu poprzez optymalizację charakterystyk elementów sprężystych i tłumiących w zawieszeniach kół. Parametry te są zwykle dobierane najczęściej metodami prób i błędów. W celu przyspieszenia tego procesu zastosowano wielokryterialną optymalizację modelu symulacyjnego samochodu, o 26 współrzędnych stanu i kilkuset parametrach, opartą na algorytmach ewolucyjnych. Wektor zmiennych decyzyjnych o 31 składowych zawiera także parametry odpowiedzialne za sterowanie kierowcy. Przykład numeryczny dotyczy wyścigowego przejazdu odcinka drogi asfaltowej typu prosta–łuk–prosta samochodem Ford Focus ST170. Przedstawiono możliwości poprawienia osiągów układu samochód-kierowca w pierwszej, najtrudniejszej fazie manewru.
Paper deals with increasing of sports car performance through optimization of spring and damper modules in car suspensions. Typically, these parameters are chosen based on many road test with trial and error methods. In order to fasten this process a multi-criteria optimization algorithm is applied to a virtual car with 26 state variables and hundreds of parameters. The design vector includes also parameters responsible for the driver actions. Numerical example considers extreme negotiation of a corner with Ford Focus ST170. Performance enhancements the of car-driver system are described for turn-in phase.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies