Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie wpływu promienia łuku na dynamikę pojazdu szynowego w krzywej przejściowej w otoczeniu prędkości krytycznej

Tytuł:
Badanie wpływu promienia łuku na dynamikę pojazdu szynowego w krzywej przejściowej w otoczeniu prędkości krytycznej
Autorzy:
Zboiński, K.
Gołofit-Stawińska, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
symulacja numeryczna
krzywa przejściowa
prędkość krytyczna
numerical simulation
transition curve
critical velocity
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu promienia łuku na dynamikę pojazdu szynowego w krzywej przejściowej (KP) w otoczeniu prędkości krytycznej. Wykorzystano model pasażerskiego 4-osiowego wagonu MK111 o 38 stopniach swobody. Został on wygenerowany programem ULYSSES do automatycznej generacji równań ruchu. W wykonanych badaniach symulacyjnych pojazd porusza się zawsze po trasie złożonej z toru prostego, krzywej przejściowej i łuku kołowego. Jako krzywą przejściową przyjęto parabolę 3-go stopnia, a promienie łuków R=600, 2000, 4000 i 6000 m. W artykule przedstawiono wyniki symulacji komputerowych reprezentujące przemieszczenia poprzeczne y zestawów kołowych i ram wózków wagonu. Przedstawione badania są fragmentem szerszych dociekań dotyczących własności dynamicznych pojazdów szynowych w KP przy prędkościach większych od krytycznej.
This paper presents results of the study of curve radius influence on the dynamics of railway vehicle in transition curve (TC) for velocities around critical one. The rail vehicle model of passenger 4 - axle coach MK111 of 38 degrees of freedom was used. It was generated with ULYSSES - program for the automatic generation of equations of motion. In the performed simulation studies the routes always consisted of straight track, transition curve and circular arc. The transition curve was always 3rd degree parabola type. Radius R of use circular arc was equal to 600, 2000, 4000 and 6000 m. The results of computer simulations presented in the paper are lateral displacements y of wheelsets and bogie frames. Presented results are a part of the wider studies on railway vehicles dynamical properties in TC at velocities higher than the critical one.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies