Tytuł pozycji:
Na marginesie standardów nauczania dla kierunku studiów Technika rolnicza i leśna
Wprowadzanie studiów dwustopniowych wymaga modyfikacji standardów nauczania, zwanych dawniej „mimimami programowymi”. Pracujący nad standardami podlegają rozmaitym naciskom środowiska, wynikającym z przyczyn merytorycznych i psychologicznych. W tym stanie rzeczy istotne jest utrzymanie tożsamości kierunku. Standardy w zmodyfikowanej obecnie wersji mają, podobnie jak dotychczas, dotyczyć także „sylwetki absolwenta”, oraz praktyk objętych programem studiów. Nowym problemem jest wymagany poziom prac dyplomowych na studiach pierwszego stopnia.
Introduction of two-stage studies requires modification of education standards, previously referred to as “program minima”. People working on standards are exposed to various pressures from their circles that result from factual and psychological reasons. In this state of affairs it is important to maintain direction identity. As before, standards in currently modified version are to concern the “graduate’s profile” and trainings included in the studies program. New problem is the required level of M.A. theses at first degree studies.