Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie wydajności języków programowania Java i Kotlin na przykładzie gry mobilnej typu auto-scroller

Tytuł:
Porównanie wydajności języków programowania Java i Kotlin na przykładzie gry mobilnej typu auto-scroller
Autorzy:
Gajek, Piotr
Plechawska-Wójcik, Małgorzata
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
aplikacja mobilna
porównanie wydajności
Java
Kotlin
mobile application
performance comparison
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera porównanie wydajności dwóch aplikacji mobilnych, napisanych odpowiednio w językach programowania Java i Kotlin. Aplikacje miały postać gry typu auto-scroller i posiadały wspólne zasoby graficzne. Celem pracy było potwierdzenie lub odrzucenie hipotezy: język Java jest w niniejszym kontekście nieznacznie lepiej wydajny niż język Kotlin. Przedmiotem porównania było zużycie pamięci RAM, CPU oraz baterii urządzenia. Metryki te uzyskano z użyciem narzędzia Android Profiler. Badanie przeprowadzono z użyciem dwóchurządzeń mobilnych. Wyniki wskazują na potwierdzenie hipotezy badawczej.
The article contains a performance comparison of two mobile applications, developed in the Java and Kotlin programming languages respectively. The applications took the form of an auto-scroller game and shared their graphics assets. The aim of the work was to confirm or reject the hypothesis: Java is slightly more efficient than Kotlin in the presented context. The subject of comparison was the consumption of CPU, RAM and the device’s battery resources. The mentioned metrics were obtained using the Android Profiler tool. The study was conducted using two mobile devices. The results confirm the research hypothesis.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies