Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania trakcyjne samochodu wyposażonego w pośredni system pomiaru ciśnienia w kołach

Tytuł:
Badania trakcyjne samochodu wyposażonego w pośredni system pomiaru ciśnienia w kołach
Autorzy:
Pedrycz, N.
Cieślikowski, B.
Frączek, J.
Ślipek, Z.
Francik, S.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
pomiar ciśnienia w kołach pojazdu
TPMS
algorytm obliczeniowy
promień dynamiczny koła
tyre pressure monitoring system
calculation algorithm
dynamic rolling radius
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W obecnej chwili większość producentów pojazdów systemy TPMS wprowadziło do grupy sygnałów informacyjnych. Powoduje to, że system pełni role kontrolno-informacyjną nie ingerując w parametry trakcji oraz silnika. W pojazdach samochodowych można spotkać dwa warianty systemu TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) - pośredni i bezpośredni. W pracy przedstawiono pośredni system pomiaru ciśnienia w kołach. Wyjaśniono algorytm obliczeniowy zaimplementowany w pojeździe służący do określenia ciśnienia w kołach. Badania przeprowadzone były dla popularnego rozmiaru opon (225/60 R16) różnych producentów o różnej nośności oraz w technologii Runflat. Uzyskane wyniki potwierdzają skuteczność działania pośredniego systemu kontroli ciśnienia w ruchu mieszanym lub pozamiejskim. Większą dokładnością i szybszą reakcją charakteryzują się jednak systemy pomiaru ciśnienia w sposób bezpośredni, zła parametryzacja tego systemu będzie generowała znaczną ilość błędów i nadmierną liczbę komunikatów.
Nowadays, most of the car producers introduced Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) to a group of information signals. Such systems controls and display tyre pressure information, without interfering traction and engine parameters. In motor vehicles two variants of TPMS can be found - direct and indirect. This paper presents fractional studies made on a vehicle equipped with indirect type of the TPMS. Presented research explains algorithm implemented to the TPMS, which is used to estimate tyre pressure. The study was conducted on the popular tyre size (225/60 R16) from different manufacturers with different load indexes and “Runflat” technology. These results confirm the effectiveness of the indirect pressure monitoring system in mixed and extra-urban driving cycles. However direct variants of TMPS, have higher accuracy and faster response to tyre pressure changes but improper parameterization of this systems could lead to many faults and warnings from the on-board computer.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies