Tytuł pozycji:
Analiza struktury sprzedaży jako podstawa tworzenia relacji partnerskich w łańcuchu dostaw
W warunkach gospodarki rynkowej znaczna część dużych przedsiębiorstw współpracuje z liczną grupą odbiorców często składających niewielkie zamówienia. Następstwem obsługi dużej liczby odbiorców jest konieczność znacznego zaangażowania sfery dystrybucji i obsługi klienta oraz związane z tym koszty. Dla dużych przedsiębiorstw ważne jest nawiązanie współpracy z odbiorcami, których wielkość zamówienia jest skorelowana z możliwościami produkcyjnymi wytwarzania. Istotnym aspektem w ocenie klientów poza wielkością zamówień jest także ich regularność. Celem pracy jest analiza struktury sprzedaży krajowej wybranego przedsiębiorstwa hutniczego pozwalająca na określenie sztandarowych odbiorców, z którymi nawiązanie relacji partnerskich może być uzasadnione.
In the market economy environment, many large companies cooperate with a lot group of customers who often make small orders. The consequence of serving a large number of customers is the need for significant involvement in the distribution and customer service and related costs. For large companies, it is important to cooperate with customers whose order quantity is correlated with production capacity. An important aspect in evaluating clients beyond the size of their orders is also their regularity. The aim of the study is to analyze the domestic sales structure of the selected steel company, which allows to identify the flagship recipients with whom the partnership can be justified.