Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena parametrów linii publicznego transportu zbiorowego a możliwość ich obsługi przez autobusy elektryczne

Tytuł:
Ocena parametrów linii publicznego transportu zbiorowego a możliwość ich obsługi przez autobusy elektryczne
Autorzy:
Krawiec, K.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
autobus elektryczny
system transportowy
transport niskoemisyjny
electric bus
transport system
low-carbon transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W Polsce, w Europie i na świecie wprowadzane są do eksploatacji autobusy elektryczne zasilane bateryjnie, które z czasem zastępować będą użytkowane obecnie autobusy z napędem konwencjonalnym, tj. wyposażone w silniki Diesla. Wdrożenie autobusów elektrycznych do obsługi linii komunikacyjnych na większą skalę, implikuje konieczność podjęcia decyzji dotyczących ich przydziału do obsługi konkretnych linii publicznego transportu zbiorowego. Ze względu na ograniczenia finansowe oraz ryzyko techniczne związane z wdrażaniem nowej technologii, nie jest możliwa obsługa całej sieci wyłącznie przez autobusy elektryczne. W niniejszym artykule zaprezentowano model hierarchizacji linii publicznego transportu zbiorowego, który – dla konkretnych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej – pozwoli na utworzenie listy rankingowej linii, które mogą być obsługiwane przez autobusy elektryczne. Wyżej wymieniony model oparty jest na analizie wielokryterialnej.
In Poland, Europe and worldwide battery electric buses are being implemented – these buses will progressively be replacing currently used conventional Diesel buses. Wide-scale implementation of electric buses to serve bus lines imply the necessity of taking a decision concerning assignment of electric bus to serve specified public transport routes. Due to financial constraints and technical risks associated with the implementation of new technology, it is not possible to operate the entire network exclusively by electric buses. The article presents the simplified model of public transport lines hierarchization which – for particular public transport companies – allows to create a ranking list of lines that could be operated by electric buses. The above-mentioned model is based on multi-criteria analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies