Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie ruchu obiektów poruszających się na granicy wody i powietrza. Modelowanie bezpieczeństwa tych obiektów

Tytuł:
Modelowanie ruchu obiektów poruszających się na granicy wody i powietrza. Modelowanie bezpieczeństwa tych obiektów
Autorzy:
Gerigk, M. K.
Szulczewski, P.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
modelowanie ruchu
bezpieczeństwo
powietrze
woda
szybki bezzałogowy obiekt wodny
traffic modeling
security
air
water
fast unmanned water facility
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono główne problemy związane z opracowaniem koncepcji nowej generacji szybkich bezzałogowych obiektów wodnych poruszających się na granicy wody i powietrza w różnych warunkach operacyjnych, w tym stanów załadowania. Przedstawiono problemy związane z modelowaniem ruchu tych obiektów oraz oceną ich zachowania się w różnych fazach ruchu. W artykule opisano koncepcję wybranego obiektu, w tym jego kształt i podział przestrzenny. Przedstawiono problem badawczy, metodę badań i zadania badacze związane z badaniami, projektowaniem i budową demonstratora technologii. Przedstawiono podstawowe problemy związane z modelowaniem ryzyka wypadku i oceną bezpieczeństwa obiektu. W końcowej części pracy przedstawiono procedurę projektowania szybkich bezzałogowych obiektów wodnych poruszających się na granicy wody i powietrza. Informacje zawarte w artykule związane są z badaniami ukierunkowanymi na opracowanie dokumentacji technicznej i budowę demonstratora technologii. Prace prowadzone są na Politechnice Gdańskiej w zespole kierowanym przez jednego z autorów.
In the paper the main problems associated with development of a concept of a novel generation of the fast unmanned maritime objects moving on the free surface of water for the different operational conditions including the loading conditions are presented. The problems connected with modeling the object motion and assessment of the object performance for the different phases of motion are presented as well. A concept of the data object including its hull form and arrangement of internal spaces is introduced in the paper. The research problem, method of investigations and research tasks connected with the pure research, design and construction of the prototype are introduced in the paper. The basic problems associated with modeling the risk and safety assessment of the object is presented. In the final part of the paper a procedure of design of the fast unmanned maritime objects moving on the free surface of water for the different operational conditions including the loading conditions is shown. The information included in the paper are connected with the research directed towards development of the technical documentation and prototype construction. The research is conducted at the Gdańsk University of Technology by the team of researches under the supervision of one of the authors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies