Tytuł pozycji:
Optymalizacja dystrybucji i logistyki w ujęciu bezpośrednim do segmentu odbiorców indywidualnych
Artykuł przedstawia opartą na procesie marketingu relacyjnego propozycję metodyki służącej wyznaczeniu drożnego ilościowo a także efektywnego ekonomicznie systemu bezpośredniej dystrybucji i logistyki węgla kamiennego do segmentu odbiorców indywidualnych. W ich budowie wykorzystano programowanie liniowe, opierając się w konstrukcji modelu na kosztach logistyki węgla kamiennego, danych dotyczących występującej na polskim rynku infrastruktury kolejowej, drogowej i magazynowej oraz uwzględniając aspekty prawne. W artykule zawarto również wybrane wyniki pilotażowych badań przeprowadzonych z użyciem proponowanej metody. Prezentowane materiały mogą stanowić podstawę systemu bezpośredniego zarządzania przez firmę górniczą dystrybucją węgla w miejsca lokalizacji najwyższych wartości popytu.
This article presents, based on relationship marketing process, proposition of a methodology forming a tool to quantitatively and economically efficient direct distribution and logistics system of hard coal to individual customers segment. In its construction were used linear programming, based on hard coal logistic costs, data present on the Polish market of railway infrastructure, roads and storage and taking into account the legal aspects. It includes also selected results of pilot studies carried out using the proposed method. Presented results can form the basis of direct distribution management for hard coal to the place of location of the highest demand values.