Tytuł pozycji:
Studium kształtowania geometrii rond turbinowych typu knee. Cz. II, Rondo knee typu Look-a-like z dwoma i trzema nosami
Ronda turbinowe knee typu Look-a-like nie należą do rzadkości. Raczej są chętnie budowane w kraju i zagranicą, gdyż powodują mniejszy sprzeciw użytkowników dróg w porównaniu do rond turbinowych klasycznych. Na rondach typu Look-a-like nie ma zastosowanych pasów separacyjnych, więc kierowcy, którzy nie wybrali odpowiedniego pasa przed wjazdem na rondo, „interpretując” zasady ruchu drogowego wg własnego uznania, zmieniają pasy ruchu jak mogą to czynić na rondzie tradycyjnym. W podstawach klasycznego projektowania rond turbinowych zakłada się jednak wyeliminowanie przeplatania się pojazdów zjeżdżających z ronda. Poprawę bezpieczeństwa ruchu i eliminację przeplatania się potoków na rondach turbinowych osiąga się dzięki wymuszeniu na kierowcach odpowiedniej trasy przejazdu i uniemożliwieniu im zmiany pasa ruchu na jezdni ronda. W pierwszej części cyklu artykułów dotyczących szczególnych przypadków ronda turbinowego „knee” typu Look-a-like przedstawiono podstawowe zasady kształtowania geometrii ronda imitującego rondo turbinowe knee z jednym nosem [1]. W drugiej części autorzy przedstawią kształtowanie ronda turbinowego knee typu Look-a-like z dwoma i trzema nosami.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).