Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza rozwiązania systemu sygnalizacji pożaru dla wybranego budynku kolejowego

Tytuł:
Analiza rozwiązania systemu sygnalizacji pożaru dla wybranego budynku kolejowego
Autorzy:
Klimczak, T.
Paś, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
eksploatacja
złożony obiekt techniczny
obsługiwanie
exploitation
complex technical object
handling
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przedstawiono analizę rozwiązania technicznego systemu sygnalizacji pożaru dla wybranego obiektu kolejowego. Zadaniem systemów sygnalizacji pożaru (SSP) i stałych urządzeń gaśniczych (SUG), które są użytkowane w obiektach transportowych, jest wykrywanie zagrożeń pożarowych występujących w procesie transportowym - zarówno dla obiektów stacjonarnych, jak i ruchomych [1, 2, 4]. SSP są coraz częściej stosowane w procesie transportowym, gdzie zapewniają bezpieczeństwo ludziom (np. lotniska, dworce kolejowe, porty itd.), przewożonym towarom w obiektach stałych (np. bazy logistyczne, terminale przeładunkowe lądowe i morskie itp.) oraz przewożonym towarom w obiektach ruchomych (transport kolejowy, drogowy, powietrzny i morski). Ze względu na realizowane funkcje w procesie transportowym muszą posiadać odpowiednią strukturę funkcjonalną i niezawodnościową dla zapewnienia bezpieczeństwa w procesie transportowym.
The paper presents an analysis of the technical solution of the fire alarm system for the selected railway facility. The task of fire alarm systems (FAS s) and fixed fire extinguishers (FFEs), used in transport facilities, is to detect the fire dangers present in the transport process - both for stationary and mobile objects. These systems are increasingly used in the transport process, where they ensure the safety of people (e.g. airports, railway stations, ports, etc.), transported goods at fixed facilities (e.g. logistic bases, land and sea transshipment terminals, etc.) and transported goods in mobile objects (rail, road, and sea transport). Due to the functions performed in the transport process, they must have a proper functional and reliability structure to ensure safety in the transport process.
1. Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).
2. Praca finansowana z Projektu Badawczego Statutowego nr 928/2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies