Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wielokryterialna optymalizacja dostaw w sieci logistycznej z uwzględnieniem aspektów logistyki zwrotnej

Tytuł:
Wielokryterialna optymalizacja dostaw w sieci logistycznej z uwzględnieniem aspektów logistyki zwrotnej
Autorzy:
Kubek, D.
Więcek, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
sieć logistyczna
logistyka zwrotna
optymalizacja dostaw
koszt transportu
logistics network
reverse logistics
optimization of supply
cost of transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest propozycja wielokryterialnego podejścia do optymalizacji sieci logistycznej z uwzględnieniem aspektów logistyki zwrotnej. Podstawą omawianej problematyki w pracy jest próba dokonania integracji zadań logistyki typu forward oraz logistyki zwrotnej. Problem optymalizacji struktury sieci logistycznej był podejmowany niejednokrotnie w literaturze, niemniej jednak problematyka zintegrowanych sieci logistycznych nie jest w dalszym ciągu wystarczająco doceniona. Istniejące międzynarodowe regulacje prawne w ramach ochrony środowiska, coraz większa świadomość ekologiczna społeczeństw a także wizja możliwych korzyści dla firm uczestniczących w sieci dostaw stanowią kluczowy element, który w naturalny sposób wymusza wzajemną integrację zadań tradycyjnej logistyki oraz zwrotnej. W celu zapewnienia wymaganego poziomu efektywności i niezawodności systemu, problem projektowania struktury sieci logistyki typu forward oraz reverse nie może być rozpatrywany oddzielnie. Sformułowany w artykule model decyzyjny ma na celu minimalizowanie łącznych kosztów transportu wewnątrz sieci, całkowitego czasu jazdy oraz maksymalizację poziomu obsługi klienta. Model uwzględnia również niepewność w stosunku do popytu oraz podaży towarów a także zmienność warunków ruchu, według przyjętego horyzontu czasowego. Rozpatrywany problem został zweryfikowany w oparciu o przykład obliczeniowy. Przedstawiony problem optymalizacyjny został rozwiązany z wykorzystaniem rozszerzonej metody programowania celowego.
The purpose of this article is to propose multi – criteria wide approach to optimization of supply in logistics network, taking into account issues of reverse logistics. The basis of the considered in the work topic is extension of that problem respecting the need for the integration of forward and reverse logistics activities. So far there were many researches addressing the problem of logistics network design both forward and reverse. However the issue of integrated logistics networks is still underestimated. Currently the existing international legal requirements, pressures for environment protection and economic benefits for stakeholders are the key factors, which naturally forcing the need of integration of the forward and reverse logistics networks. Furthermore the flows under reverse and forward logistics activities are interrelated. In order to provide required level of performance and reliability of the whole system, the design of forward and reverse networks can’t be considered separately. Instead the establishing of integrated flexible logistics networks is highly recommended. Formulated in this paper decision model takes into consideration the object of minimizing the total transportation cost, total traveled time and maximizing customer level of service, respecting the uncertainty of supply and demand for goods delivered and returned at planning time horizon. The issue was examined by numerical illustrative example. To solve the problem a goal programming method has been used.The purpose of this article is to propose multi – criteria wide approach to optimization of supply in logistics network, taking into account issues of reverse logistics. The basis of the considered in the work topic is extension of that problem respecting the need for the integration of forward and reverse logistics activities. So far there were many researches addressing the problem of logistics network design both forward and reverse. However the issue of integrated logistics networks is still underestimated. Currently the existing international legal requirements, pressures for environment protection and economic benefits for stakeholders are the key factors, which naturally forcing the need of integration of the forward and reverse logistics networks. Furthermore the flows under reverse and forward logistics activities are interrelated. In order to provide required level of performance and reliability of the whole system, the design of forward and reverse networks can’t be considered separately. Instead the establishing of integrated flexible logistics networks is highly recommended. Formulated in this paper decision model takes into consideration the object of minimizing the total transportation cost, total traveled time and maximizing customer level of service, respecting the uncertainty of supply and demand for goods delivered and returned at planning time horizon. The issue was examined by numerical illustrative example. To solve the problem a goal programming method has been used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies