Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation of the possibility to improve the efficiency of SI engine fueled with low-carbon gaseous fuels

Tytuł:
Evaluation of the possibility to improve the efficiency of SI engine fueled with low-carbon gaseous fuels
Autorzy:
Kubica, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
low carbon fuels
methane
hydrogen
CNG
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A detailed analysis of the issues related to improving the efficiency of energy conversion in spark ignition engine, powered by low-carbon gaseous fuels are presented in that monograph. The research was conducted on engine powered by compressed natural gas (CNG), and methane/hydrogen blends. Selected for tests group of fuels was consisted of eight blends, with various hydrogen share (by volume): 0% (pure methane), 5%, 10%, 15%, 20%, 30%, 40% i 50%. The object of the research was a 4-cylinder engine with a capacity of 1.6 dm3, the pre-installed in car Opel Astra F. The engine was equipped with an alternative CNG injection system. An influences of ignition advance angle and fuel composition on engine performance and total efficiency were determined in the final analysis. The proposed solutions were compared with the base configuration of the power supply in the summary of work.
W artykule przedstawiono szczegółową analizę zagadnień związanych z poprawą efektywności konwersji energii w silniku o zapłonie iskrowym, zasilanym paliwami gazowymi o zmniejszonym udziale węgla. W badaniach stanowiskowych silnik zasilano sprężonym gazem ziemnym (CNG) oraz mieszaninami metanu z wodorem. Obiektem badań był 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 dm3, zamontowany fabrycznie w samochodzie Opel Astra F. Jednostkę napędową wyposażono w alternatywną instalację zasilania wtryskowego CNG. W końcowej analizie określono wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu i składu paliwa gazowego na podstawowe wskaźniki pracy silnika i jego ogólną sprawność. W podsumowaniu porównano proponowane rozwiązania z bazową konfiguracją układu zasilania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies