Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktywność młodych konsumentów w Internecie w czasie wolnym

Tytuł:
Aktywność młodych konsumentów w Internecie w czasie wolnym
Autorzy:
Tarapata, Jolanta
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
młody konsument
pokolenie Z
czas wolny
formy aktywności młodzieży
young consumer
generation Z
leisure time
forms of youth activity
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internet, nazywany nowym medium czy hipermedium, jest wszechobecny w życiu młodego konsumenta. Młodzież wykorzystuje go w różnych celach i do zaspokojenia różnych potrzeb. Celem artykułu jest zaprezentowanie aktualnego stanu wiedzy na temat stosowania tego medium przez młodzież w czasie wolnym oraz jej postaw przy korzystaniu z Internetu. W opracowaniu użyto danych wtórnych, które pozwolą scharakteryzować czas wolny, a także aspekty związane z jego zagospodarowaniem przez młodych konsumentów. Wykorzystano tematyczne pozycje książkowe oraz opracowania dotyczące charakterystyki współczesnego pokolenia Z. Dla zilustrowania podjętych rozważań odwołano się do badań własnych mających na celu określenie form aktywności, które są podejmowane przez młodych konsumentów w czasie wolnym w sieci, a także ich przekonań związanych z użytkowaniem Internetu. Badania zostały przeprowadzone w maju 2019 roku w jednym z warszawskich zespołów szkół na Bemowie. Objęto nimi 80 uczniów klas III gimnazjum oraz klas ósmych. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Miały one charakter pilotażowy.
The Internet, called the ‟new medium” or ‟hypermedia” is ubiquitous in the everyday life of a young consumer. It is used by young people for different purposes and to meet different needs. The aim of the article was to present the current knowledge about the use of this medium in leisure time and its attitudes towards the use of the Internet by young people. The study used secondary data, which allowed to characterize free time as well as aspects related to its use by young consumers. The study used thematic books and studies on the characteristics of the contemporary Z generation. To illustrate the considerations undertaken, reference was made to own research aimed at determining the forms of activity undertaken by young consumers in their free time online and their beliefs related to the use of the Internet. The research was conducted in May 2019 in one of Warsaw’s schools in Bemowo. The research involved 80 students from grades 3 of junior high school and 8th grade. The survey was based on a diagnostic survey method. The research was of a pilot character.
Dwa liczbowania bibliografii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies