Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-Learning As A New Tool In Medicine Teaching On The Example Of An Introductory Statistics Course

Tytuł:
E-Learning As A New Tool In Medicine Teaching On The Example Of An Introductory Statistics Course
Autorzy:
Kononowicz, A. A.
Roterman-Konieczna, I.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
e-learning
biostatistics teaching
Java applets
e-nauczanie
biometria
aplet Javy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper we present a short e-learning course concerning basic statistical concepts which represent quite an unattractive branch of knowledge for the medicinal students. Applets presented in this paper have been worked out in a manner linking the physician’s intuition with methods found in statistical tools. This effect has been gained by showing entities from a sample (the language of statistics) in a form of individualized images of particular patients (the language of medicine). The demonstrated e-learning model allows the translation of the physician’s experience in contact with many patients into a generalized analysis of a set with a great amount of elements. The sophisticated mathematical mechanism is hidden from the student, however the results have an significant influence in the analysis and interpretation of the data. The learning module presented in this paper has been judged by students.
W pracy przedstawiono krótki kurs e-learningowy dotyczący podstawowych pojęć statystycznych, które reprezentują dyscyplinę mało atrakcyjną dla studentów medycyny. Przedstawione w pracy aplety opracowane zostały w sposób łączący intuicję lekarza z metodami implementowanymi w narzędziach statystycznych. Uzyskano to dzięki prezentacji elementów zbioru( język statystyki) w postaci zindywidualizowanych obrazów poszczególnych pacjentów (język medycyny). Zaprezentowany model e-learningu pozwala przełożyć doświadczenie lekarza kontaktów z wieloma pacjentami na uogólnioną analizę zbioru o dużej liczbie elementów. Skomplikowany aparat matematyczny jest dla studenta niewidoczny aczkolwiek wyniki uzyskane mają istotne znaczenie dla analizy i interpretacji wyników. Przedstawiony w pracy moduł dydaktyczny poddany został ocenie studentów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies