Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Way to Reduce the Conflict Among the Dynamic Properties of a PassengerWagon in Stationary Movement on a Straight and Curved Track

Tytuł:
A Way to Reduce the Conflict Among the Dynamic Properties of a PassengerWagon in Stationary Movement on a Straight and Curved Track
Autorzy:
Matej, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
passenger wagon
critical speed
wheel-rail wear
derailment
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article, a way to reduce the conflict among the dynamic properties of a light passenger wagon on a straight and curved track with a small arc radius was proposed. The applied solution consists in introducing a mechanical system elastically connecting two wheelsets beyond a frame bogie. A simulation model of such a wagon was built using an MBS program. Computations, which provided proves to confirm the assumptions, were performed. Numerical values of a proposed model parameters were established, ensuring high operating speed of a vehicle in a straight track movement, and smaller wear of wheel in a curved track movement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies