Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja obliczania charakterystyki technicznej elementów infrastruktury drogowej z wykorzystaniem technologii GSM i GPS

Tytuł:
Koncepcja obliczania charakterystyki technicznej elementów infrastruktury drogowej z wykorzystaniem technologii GSM i GPS
Autorzy:
Celiński, I.
Sierpiński, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
infrastruktura drogowa
technologia GSM
technologia GPS
użytkownik dróg
user
passenger
capacity
GSM
GPS
sustainable development of transportation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia propozycję wyznaczania podstawowych parametrów strumieni (relacji) ruchu w sieci drogowej z wykorzystaniem popularnych technologii telekomunikacyjnych: GSM i GPS (ang. Global System for Mobile Communications i Global Positioning System). Problematyka obliczania przepustowości strumieni ruchu (relacji) oraz wybranych elementów infrastruktury liniowej i punktowej występuje w inżynierii ruchu drogowego w wielu różnych aspektach. W zależności od lokalizacji strumienia ruchu w przekroju sieci drogowej można wyróżnić różne postępowania metodyczne w aspekcie obliczania ich przepustowości.
The article presents the proposition of capacity estimation of traffic streams in road network with telecommunicational technologies usage. The question of the capacity estimation of traffic streams and selected linear and punctual elements of infrastructure has many different aspects in road traffic engineering. The methodology of traffic capacity estimation depends on the location of a traffic stream. The issue of capacity measure was especially highlighted in the article. The conception of the capacity estimation of traffic streams with the utilization the GSM and aGPS technology was proposed. In this case the capacity measure was described by persons per time (not vehicles per time). Taking into account the guidelines provided in the White Papers (the latest edition – 2011), it becomes necessary – in particular in the urbanised areas – to identify not only an actual modal split of the traffic but also of the real transportation-related needs of the travelling persons. It means the proposed measure of capacity is required.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies