Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnostic of shock absorbers during road test with the use of vibration FFT and cross-spectrum analysis

Tytuł:
Diagnostic of shock absorbers during road test with the use of vibration FFT and cross-spectrum analysis
Autorzy:
Białkowski, P.
Krężel, B.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
shock absorbers
diagnostic
vibration
FFT
cross-spectrum
amortyzator
diagnostyka
drgania
widmo krzyżowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In this article an attempt to diagnose damage to the shock absorbers of a passenger car during road operation with the use of vibration response measurement has been described. Accelerometers were mounted on the body - sprung mass. Based on the recorded signals, FFT and Cross-Spectrum graphs were prepared. The test was performed for several variants shock absorber damage. The single-number index of vibration amplitude increase, in the range of resonance frequency, was calculated, based on spectrum analysis. The results are shown as graphs and tables, for different damage types. The realization of measurement and adopted method of damage diagnosis are described.
W pracy przedstawiono i opisano próbę diagnozowania uszkodzenia amortyzatorów w samochodzie osobowym przy użyciu odpowiedzi z czujników drgań podczas jazdy. Czujniki zamontowane były na nadwoziu - na masie resorowanej. Na podstawie zebranych sygnałów z czujników drgań wyznaczono widma drgań FFT odpowiedzi oraz widma krzyżowe. Badania wykonano dla kilku różnych wariantów uszkodzeń amortyzacji. Na podstawie analizy widm przyjęto jednoliczbowy wskaźnik obrazujący wielkości wzrostu amplitudy w obszarze częstotliwości rezonansowej. Wyniki przedstawiono w formie wykresów i tabel dla poszczególnych rodzajów uszkodzeń amortyzatorów. Opisano przebieg wykonanych pomiarów oraz przyjętą metodę diagnozowania uszkodzenia amortyzatorów.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies