Tytuł pozycji:
Customer service in logistics - case study
The article includes a presentation of IT tools applied in supporting the customer service in logistic on examples of chosen furniture corporations, from wielkopolskie province in Poland. Customer relations from this branch, and the issue of logistic customer service have been described, as well as the role performed by IT tools in support of the customer service, which has been reflected in advantages generated by the company. Research results based on questionnaires filled in by company employees and its customers have been presented. The research results presented indicate significance of IT tools application in logistic customer service, and their impact on their mutual relations. Introduction of customer service supported by IT tools in a company builds strong relations with its customers, and aims at reaching common business targets.
Artykuł prezentuje narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania obsługi klienta w logistyce na przykładzie wybranej firmy branży meblarskiej, z województwa wielkopolskiego. Opisane zostały relacje z klientami tej branży i istota logistycznej obsługi klienta, a także rola, jaką odgrywają narzędzia informatyczne w jej wspomaganiu, co ma swoje odzwierciedlenie w korzyściach generowanych przez przedsiębiorstwo. Przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych zarówno wśród pracowników firmy, jak i klientów. Zaprezentowane wyniki badań wykazują istotność stosowania narzędzi informatycznych w logistycznej obsłudze klienta i ich wpływ na wzajemne relacje. Wprowadzenie w firmie logistycznej obsługi klienta ze wspomaganiem jej narzędziami informatycznymi, buduje trwałe relacje z klientami i dąży do osiągania wspólnie postawionych celów biznesowych.