Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bezpieczeństwo morskie w aspekcie dostępności transmisji danych binarnych pochodzących z odbiorników AIS klasy B, na podstawie pomiarów statycznych przeprowadzonych w rejonie obszaru odpowiedzialności VTS Zatoka Gdańska

Tytuł:
Bezpieczeństwo morskie w aspekcie dostępności transmisji danych binarnych pochodzących z odbiorników AIS klasy B, na podstawie pomiarów statycznych przeprowadzonych w rejonie obszaru odpowiedzialności VTS Zatoka Gdańska
Autorzy:
Jaskólski, K.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
odbiornik AIS
transmisja danych
bezpieczeństwo
AIS receiver
data transmission
safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problem bezpieczeństwa żeglugi rozważany w aspekcie pomiaru błędu wyznaczenia pozycji wydaje się być rozwiązany w skali globalnej. Dlatego istotnego znaczenia nabierają charakterystyki operacyjne systemów radionawigacyjnych i radiokomunikacyjnych takie jak np. dostępność systemu. Zintegrowane systemy nawigacyjne pracują w środowisku multisensorycznym, dlatego też istotne jest szacowanie poprawności w czasie rzeczywistym przesyłanych danych w celu wykorzystania ich w procesie fuzji. W okresie digitalizacji rejestrowanych danych wymagania odnośnie ciągłości, dostępności, niezawodności i wiarygodności informacji stale ulegają zmianie. Niniejszy artykuł prezentuje problem rozbieżności w odbiorze danych dynamicznych pochodzących z urządzeń AIS klasy B. W związku z powyższym, przeprowadzono analizę statystyczną opóźnień w odbiorze Raportów Pozycyjnych z urządzeń klasy B. Zarejestrowane dane z 39 dni sierpnia i września 2014 roku pochodzą z 20 jednostek zlokalizowanych w rejonie odpowiedzialności VTS Zatoka Gdańska. Na podstawie wyznaczonych opóźnień w odbiorze raportów pozycyjnych z urządzeń klasy B istnieje możliwość wyznaczenia dostępności systemu informacyjnego AIS.
The problem of the navigation safety considered only in terms of position error measurement, seems to be solved on a global scale. Thus, the operational characteristics of radio navigation systems such as availability are equally important. The integrated navigation system operate in a multi-sensor environment and it is important to determinate a temporal validity of data to make it usable in data fusion process. In the age of digital data processing, the requirements for continuity, availability, reliability and integrity information are already grown. This article analyses the problem of time stamp discrepancies of dynamic AIS class B position reports. For this purpose, the statistical summary of Latency Position Reports, derived from class B units has been presented. The navigation data recordings were conducted during 82 days of August, September and November 2014 from 20 vessels located in area of VTS „Zatoka Gdańska”. On the base of Latency Position Reports class B it is possible to designate the availability of AIS information system.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies