Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numeryczna ocena wielkości momentu przenoszonego przez wielotarczowy hamulec typu mokrego

Tytuł:
Numeryczna ocena wielkości momentu przenoszonego przez wielotarczowy hamulec typu mokrego
Autorzy:
Barnat, W.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
numeryczna ocena
hamulec typu mokrego
numerical estimation
brake of a wet type
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki z analizy numerycznej modeli mechanizmów ciernych. Do modelowania tarcz hamulcowych wykorzystano elementy bryłowe typu SOLID z rzeczywistą charakterystyką materiału 30 HGSA i uśrednioną charakterystyką materiału tarcz z okładzinami cermetalowymi. Kontakt pomiędzy powierzchniami ciernymi zamodelowano elementami kontaktowymi typu GAP. Elementy te są rodzajem więzów jednostronnych z tarciem. Obliczeń numerycznych dokonano oprogramowaniem MSC NASTRAN for Windows, przy wykorzystaniu analizy nieliniowej modyfikowanej metody Newtona Raphsona. Zastosowany rodzaj analizy przyrostowej pozwolił na uwzględnienie nieliniowości fizycznych (rzeczywista charakterystyka materiałowa) i geometrycznych (dużych przemieszczeń). Określenie maksymalnego momentu przenoszonego przez hamulec następowało poprzez śledzenie przemieszczeń węzłów elementów obciążonych momentem. Interesująca jest możliwość określenia maksymalnego momentu przenoszonego przez hamulec z uwzględnieniem nierównomiernością docisku spowodowanego deformacji całego układu (hamulca).
The paper present the results of numerical analysis of frictional mechanisms’ models. For modelling of brakes’ discs, solid elements of SOLID type, with real characteristics of material 30 HGSA and average characteristics of discs’ material with cermets lining, were used. Contact between frictional surfaces was modelled with contact elements of GAP type. These elements are the kind of unilateral knots with friction. Calculations were carried out with the use of MSC NASTRAN for Windows software and analysis of nonlinear modified Newtona Raphsona method. Applied kind of increase analysis allowed for taking into account of physical (real characteristics of material) and geometrical (large displacements) nonlinearities. Determination of maximal torque transmitted by the brake was done by tracking of knots’ elements displacements imposed by torque. Capability of determination of maximal torque transmitted by the brake, with taking non-uniform pressure, caused by deformation of the whole arrangement (brake), into consideration is of great interest.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies