Tytuł pozycji:
Zmiana roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach
W celu określenia kierunku rozwoju roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach w artykule zostały omówione: modele przedstawiające rolę marketingu w przedsiębiorstwie, funkcje marketingowe, fazy ewolucji roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach i determinanty wpływające na zmianę roli marketingu w przedsiębiorstwie. Wstępna obserwacja rozwiązań strukturalnych w polskich przedsiębiorstwach na podstawie analizy wpływu wewnętrznych i zewnętrznych zmiennych na rolę marketingu w przedsiębiorstwie prowadzi do sformułowania hipotezy, że istnieje tendencja ograniczenia roli marketingu w tych podmiotach. Hipoteza ta wymaga weryfikacji empirycznej przeprowadzonej za pomocą badań ilościowych na próbie polskich przedsiębiorstw.
In order to determine the direction of the development of the role of marketing in Polish enterprises, the following issues are discussed in the paper: the models of the role of marketing in the enterprise, marketing functions, phases of the evolution of the role of marketing in Polish enterprises and determinants affecting changes in the role of marketing in the company. Preliminary observation of structural solutions in Polish companies based on an analysis of the impact of internal and external factors on the role of marketing in the enterprise leads to the hypothesis that there is a tendency to limit the role of marketing in these entities. This hypothesis requires empirical verification carried out by means of quantitative research on a sample of Polish enterprises.