Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stan bezpieczeństwa kolei w latach 2009-2014

Tytuł:
Stan bezpieczeństwa kolei w latach 2009-2014
Autorzy:
Chruzik, K.
Sitarz, M.
Graboń, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo kolejowe
zdarzenie kolejowe
ustalenia powypadkowe
railway safety
rail event
protocols accidents
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W publikacji przedstawiono analizę stanu bezpieczeństwa kolei w latach 2009-2014 opracowaną na podstawie informacji przedstawionych Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) poprzez protokoły ustaleń powypadkowych z postępowania komisji kolejowych. W analizie ujęto podział zdarzeń kolejowych ze względu na przyczyny występowania z uwzględnieniem czynnika ludzkiego, technicznego, organizacyjnego oraz warunków pogodowych. W artykule opisano zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Publikacja zawiera również opis analizy opracowanej przez Europejską Agencje Kolejową dla wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej, skupiając się na aspektach poruszanych w przypadku zdarzeń, które miały miejsce w Polsce w tym samym okresie czasu. Dokonano porównania obszarów badań dla zdarzeń w Polsce i krajów UE, ich szczegółowości i wniosków z nich płynących. Przedstawiono także sposób raportowania zdarzeń i różnice płynące z wymagań prawa krajowego i wspólnotowego.
The paper presents an analysis of the state of rail safety in 2009-2014 prepared on the information provided to National Investigation Body (NIB, in Poland PKBWK- Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych) by protocols from accidents. The analysis included the division of the rail event due to the cause of the emphasis on the human, technical, organizational and weather conditions. The article describes LC accidents also. The publication describes the analysis developed by the European Railway Agency for all Member States of the European Union, focusing on the aspects discussed in the case of accidents that took place in Poland in the same period of time. The article compares the areas of research for the events in Poland and the EU countries and shows the details and the related conclusions. The paper presents a method for reporting accidents and differences coming from the requirements of national and Community law.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies