Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The problem of sequencing landing aircraft

Planning of aircraft traffic in airspace has a great impact on flight safety and costs related to air transport. Improper air traffic planning causes unnecessary delays, which not only discourage passengers from using services of a given air carrier, but also significantly increases fuel costs. This article aims to consider aspect of air traffic optimization in approach area in proximity of an airport. Initially, real problem of landing sequencing will be presented. Next, approach procedure modelling will be defined, so it is as close to real approach procedure as possible. The landing aircraft sequencing problem was solved with created integer model. It allows to combine the setting of landing sequence with geometric carrying of flights. However, when compared to existing papers, this article will focus not only on aircraft sequencing, but also will include its implementation. Such approach makes it possible to follow safety standards required during aircraft landing approach. Objective function is presented to find the best solution to the problem under consideration.
Planowanie ruchu samolotów w przestrzeni powietrznej ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo lotu samolotem oraz koszty związane z transportem. Złe rozplanowanie ruchu lotniczego powoduje niepotrzebne opóźnienia, które nie tylko zniechęcają pasażerów do danego przewoźnika lotniczego, ale także znacznie zwiększają koszty paliwa. Celem niniejszego artykułu jest poruszenie zagadnienia optymalizacji ruchu samolotów w obszarze zbliżania wokół lotniska. Na początku zostanie przedstawiony rzeczywisty problem dotyczący szeregowania lądowań. Następnie będzie prowadzone modelowanie procedury zbliżania tak, aby była jak najbardziej przybliżona do tej rzeczywistej. Stworzony model całkowitoliczbowy posłużył do rozwiązania problemu szeregowania samolotów lądujących. Uwzględnia on połączenie ustawiania kolejności lądowań z geometryczną realizacją lotów. Jednak w porównaniu do poprzednich prac, nie będzie on skupiał się tylko na szeregowaniu samolotów, ale również będzie uwzględniał jego realizację. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest zapewnienie norm bezpieczeństwa wymagane podczas zbliżania się samolotu do lądowania. Przedstawiona została funkcja celu, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie do rozważanego problemu.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies