Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A situation-based multi-agent architecture for handling misunderstandings in interactions

Tytuł:
A situation-based multi-agent architecture for handling misunderstandings in interactions
Autorzy:
Pham, T. P.
Rabah, M.
Estraillier, P.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
interactive adaptive system
misunderstandings in interactions
situation structuring
consistency management
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
During interactions, system actors may face up misunderstandings when their local states contain inconsistent data about the same fact. Misunderstandings in interactions are likely to reduce interactivity performances (deviation or deadlock) or even affect overall system behavior. In this paper, we characterize misunderstandings in interactions between system actors (that may be human users or system agents) in interactive adaptive systems. To deal with such misunderstandings and ensure state consistency, we present an agent-based architecture and a scenario structuring approach. The system includes several agents devoted to scenario unfolding, plot adaptation and consistency management. Scenario structuring is based on the notion of a situation that is an elementary building block dividing the interactions between systems’ actors into contextual scenes. This pattern supports not only scenario execution but consistency management as well. In order to organize and control interactions, the situation contextualizes interactions and activity of the system’s actors. It also includes prevention and tolerance agent-based mechanisms to deal with the misunderstandings and their causes. We validate our consistency management mechanisms using Uppaal simulation and provide some experimental results to show the effectiveness of our approach on an online distance learning case study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies