Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental verification of dynamic parameters of footbridges

Tytuł:
Experimental verification of dynamic parameters of footbridges
Autorzy:
Lipecki, T.
Bęc, J.
Błaszczuk, K.
Czerski, D.
Kowalik, M.
Selwa, R.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
most dla pieszych
kładka stalowa
analiza MES
footbridge
FEM analysis
FEM model
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In-situ measurements as well as FEM analyses of the four footbridges have been presented in the paper. There have been analysed structures of various types and made of various materials. The in-situ measurements of series of accelerations have been made, and then functions of power spectral density of accelerations have been calculated. This allowed identification of natural frequencies of vibrations. Estimation of parameters of structural damping has been made on the basis of the in-situ measurements, as well. FEM models of each structure have been used in modal and dynamic analyses. The calculated values of natural frequencies have been compared with the ones obtained on the basis of PSD functions from the measurements.There has been good agreement obtained, which leads to the conclusion of proper modelling of the real structure. Further on, dynamic analysis of the footbridges subjected to the varying in time excitation has been made. The excitation function has been assumed in the shape following the ones used in the measurements. There has been good agreement achieved in both, experimental measurements and computational simulation.
W pracy przedstawiono pomiary in-situ i analizy MES czterech mostów dla pieszych. Analizowano konstrukcje różnego typu i wykonane z różnych materiałów. Przeprowadzono pomiary przebiegów przyspieszeń na konstrukcjach rzeczywistych, a następnie wyznaczono gęstości widmowe przyspieszeń, co pozwoliło na identyfikację częstotliwości drgań własnych. Dokonano także oceny parametrów tłumienia konstrukcji w oparciu o badania in-situ. Następnie wykonano modele metody elementów skończonych analizowanych konstrukcji, a następnie przeprowadzono analizy modalne. Wyznaczone częstotliwości drgań własnych zostały porównane z otrzymanymi na podstawie gęstości widmowych mocy wyznaczonych z pomiarów. Uzyskana została duża zgodność potwierdzająca prawidłowość modelowania konstrukcji. Wykonano analizy dynamiczne mostów dla pieszych poddanych oddziaływaniu zmiennemu w czasie i odpowiadającemu wymuszeniom zastosowanym na rzeczywistych obiektach. Uzyskano zadowalającą zbieżność wyników otrzymanych z pomiarów, jak i z komputerowej analizy dynamicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies