Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trustworthy online shopping with price impact

Tytuł:
Trustworthy online shopping with price impact
Autorzy:
Musial, J.
Lopez-Loces, M. C.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
internet shopping
e-Commerce
applications of combinatorial optimization
trust factor
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internet shopping is one of the main pillars of electronic commerce. According to the literature, the Internet Shopping Optimization Problem (ISOP) has been defined in order to optimize the global cost of online purchase, taking into account both the cost of products and shipping. In this study, it was decided to propose and analyze a very interesting, and really substantial, extension of the ISOP. Namely, trust factors were subjected to careful analysis from the customer point of view. The analysis is based on a specially prepared questionnaire, supplemented by the information from the literature and our own observations. Thus, it was possible to propose a definition of a new mathematical model of the problem, and to prove its affiliation to the class of strongly NP-hard problems. In addition, the heuristic algorithm is proposed, which can be used to solve the problem.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies