Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Distributed management of Personal Rapid Transit (PRT) vehicles under unusual transport conditions

Tytuł:
Distributed management of Personal Rapid Transit (PRT) vehicles under unusual transport conditions
Autorzy:
Daszczuk, W. B.
Mieścicki, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
Personal Rapid Transit
urban transport
transport simulation
transportation management
transport miejski
symulacja transportu
zarządzanie transportem
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a flexibility of management of vehicles in Personal Rapid Transit (PRT) network. The algorithm used for delivering empty vehicles for waiting passengers is based on multiparameter analysis. Due to its distributed construction, the algorithm has a horizon parameter, which specifies the maximum distance between stations the communications is performed. Every decision is made basing on an information about situation (number of vehicles standing at a station, number of vehicles travelling to a station, number of passengers waiting) sent between stations, without any central data base containing traffic conditions. The simulation of the traffic in random case (typical) and in unusual case of delivering people to a social event occurring at single place is presented. It is shown that simple manipulation with horizon parameter allows to adapt the network to extremely uneven demand and destination choice.
W artykule opisano elastyczność zarządzania pojazdami w sieci Personal Rapid Transit (PRT). Algorytm użyty do dostarczania pustych pojazdów oczekującym pasażerom jest zbudowany w oparciu o analizę wieloparametryczną. Algorytm ma charakter rozproszony, więc jednym z parametrów jest horyzont, który określa maksymalną odległość pomiędzy przystankami w jakiej jest prowadzona komunikacja. Każda decyzja jest podejmowana w oparciu o informację o bieżącej sytuacji(liczba pojazdów stojących na przystanku, liczba pojazdów zmierzających do przystanku, liczba oczekujących pasażerów) przesyłaną między przystankami, bez centralnej bazy danych zawierającej parametry bieżącego ruchu. Zaprezentowano symulację przypadku losowego (typowego) oraz wyjątkowej sytuacji dowożenia uczestników doimprezy masowej zorganizowanej w jednym miejscu. Pokazano że proste manipulowanie parametrem horyzont pozwala zaadaptować sieć do wyjątkowo niejednorodnych warunków rozkładu żądań i celu podróży.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies