Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doskonalenie komunikacji nauczyciel-uczeń w otoczeniu barier i zakłóceń

Tytuł:
Doskonalenie komunikacji nauczyciel-uczeń w otoczeniu barier i zakłóceń
Autorzy:
Męczykowski, D.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
komunikacja społeczna
społeczeństwo informacyjne
relacja nauczyciel−uczeń
social communication
information society
teacher-student relationship
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecna formuła funkcjonowania życia zbiorowego ludzi określana jest pojęciem społeczeństwo informacyjne. Tym co odróżnia obecną rewolucję społeczną od poprzednich jest zmiana tworzywa masowo przerabianego przez ludzi i maszyny tej epoki. Tym dominującym tworzywem staje się coraz szybciej informacja, której wartość decyduje o sprawności działania oraz sukcecie każdej organizacji. Z tym że otwarty dostęp do ogromnej ilości zasobów danych (głównie poprzez sieć Internet) powoduje abundancję informacji nieistonych, tzn. bezużytecznych, w procesach sterowniczych w rozumieniu cybernetyki. Wskazany trend przyczynia się do spadku efektywności aktów komunikacyjnych, prowadząc do rozminięcia się intencji i treści wysyłanych oraz odbieranych informacji, a nawet do powstawania sytuacji konfliktowych. Wielu negatywnych skutków wynikających z braku porozumienia i zrozumienia można z powodzeniem uniknąć poprzez znajomość i stosowanie się do prawidłowości procesu komunikacji. Toteż ambicją autora jest zasygnalizowanie i zainspirowanie szerszego dyskursu na temat barier i zakłóceń w tak doniosłych i ważnych dla intensywnego rozwoju relacjach nauczyciel-uczeń. Oczywiście z pierwotnym zamiarem doskonalenia komunikacji poprzez wykrywanie, poznawanie i stosowanie prawidłowości obiektywnie istniejących.
The present formula of collective life functions is presented to people by the mechanisms of information society. What distinguishes the present social revolution from the previous ones is the change of the material in building block used for universal production by people and machines of contemporary world. This building block of reality is nowadays the information, the value of which is determined by speed and efficiency of operations, and the success of particular management. However, open access to a huge amount of data resources (mainly via the Internet) results in expansion of valueless information amounts. i.e. useless in control processes, in understanding of cybernetics. The indicated trend contributes to the decline in the effectiveness of communication acts, leading to the disappearance of the intentions and content of sent and received information, and even contributing to the emergence of conflict situations. Many of the negative consequences resulting from the lack of understanding can be successfully avoided through knowledge and application to the correctness of the communication process. Therefore, the author’s ambition is to signal and inspire a wider discourse on the subject of barriers and disturbances in such intense and important for the development of proper teacher-student relations. Of course, with the original intent to improve communication by detecting, learning and applying objectively existing patterns.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies