Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój wychowawczy uczniów w procesie edukacji dla bezpieczeństwa

Tytuł:
Rozwój wychowawczy uczniów w procesie edukacji dla bezpieczeństwa
Autorzy:
Klimek, Krzysztof
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
wychowanie
edukacja dla bezpieczeństwa
uczeń
education
education for safety
student
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Szkolna edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa obejmuje swym zakresem nie tylko zdobywanie wiedzy i umiejętności w obszarze przeciwdziałania różnym zagrożeniom, lecz także kształtowanie osobowości, postaw i zachowań uczniów w trudnych sytuacjach. Stąd też w artykule podjęto próbę przedstawienia zagadnień związanych z działalnością wychowawczą w procesie edukacji dla bezpieczeństwa. Wstępne rozważania dotyczą podstawowych problemów związanych z edukacją dzieci i młodzieży na rzecz bezpieczeństwa we współczesnej szkole. Wyjaśniono również podstawowe pojęcia i kategorie: edukacja, kształcenie, wychowanie (jego istotę jako zjawiska i procesu) oraz rozwój wychowawczy. Natomiast w kontekście wychowania i rozwoju wychowawczego, w ramach edukacji dla bezpieczeństwa, opisano problemy kształtowania odpowiedzialności, zdolności empatycznych, postaw altruistycznych, aktywności, obowiązkowości, odwagi, solidarności międzyludzkiej, zaangażowania oraz gotowości do wspierania innych.
School education in the field of security covers not only acquiring knowledge and skills in the area of counteracting various threats, but also shaping the personality, attitudes and behavior of students in difficult situations. Therefore, this article attempts to present issues related to educational activities in the educational process for safety. Initial considerations concern the basic problems related to the education of children and youth in favor of security in the modern school. Basic concepts and categories have also been explained: education, education, upbringing (its essence as phenomena and process) and educational development. In the context of upbringing and educational development, as part of education for safety, problems of shaping responsibility, empathic skills, altruistic attitudes, duty, courage, interpersonal solidarity, commitment and readiness to support others are described.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies