Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Properties of fly ash derived from coal combustion in air and in oxygen enriched atmosphere in a pilot plant installation Oxy-Fuel CFB 0,1 MW

Tytuł:
Properties of fly ash derived from coal combustion in air and in oxygen enriched atmosphere in a pilot plant installation Oxy-Fuel CFB 0,1 MW
Autorzy:
Bieniek, J.
Ściubidło, A.
Majchrzak-Kucęba, I.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
fly ash
physical and chemical properties
surface properties
loss on ignition
popioły lotne
właściwości fizykochemiczne
właściwości powierzchniowe
straty prażenia
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Presented are results of investigations on physical and chemical properties of fly ash. The fly ash samples derive from the combustion of hard coal in a pilot-scale laboratory 0,1 MWe boiler with circulating fluidized bed (CFB). Selected were ashes derived from combustion in three types of atmospheres: conventional air atmosphere (N2/O2 – 79%:21%), atmosphere with nitrogen replaced by carbon dioxide (CO2/O2 – 79%:21%) and oxygen enriched atmosphere (CO2/O2 – 75%:25%). Investigated was chemical composition of the obtained ashes and the content of the following elements: C, H, S, N, Al, Si, Ca, Fe, Mg, P, K, Mn, Na and Ti was determined. Carried out were also investigations concerning several more physical properties such as thermogravimetrical analysis (TGA) of decomposition, surface properties (average pore volume, micropore volume, BET and Langmuir surface areas) and particle-size distributions. In addition, determined was the loss on ignition (LOI) as well as an analysis of spectra obtained by infrared spectroscopy (FTIR) was carried out.
Przedstawiono wyniki badań właściwości fizykochemicznych popiołów lotnych. Próbki popiołów pochodziły ze spalania węgla kamiennego w pilotowym laboratoryjnym kotle z cyrkulacyjną warstwą fluidalną (CFB) o mocy 0,1 MW. Wybrano popioły ze spalania w konwencjonalnej atmosferze powietrznej (N2/O2 – 79%: 21%), atmosferze z azotem wymienionym na ditlenek węgla (CO2/O2 – 79%:21%) oraz atmosferze wzbogaconej w tlen (CO2/O2 – 75%:25%). Otrzymane popioły lotne zostały zanalizowane pod kątem składów chemicznych – zawartości pierwiastków: C, H, S, N, Al, Si, Ca, Fe, Mg, P, K, Mn, Na, Ti. Przeprowadzone zostały również badania rozkładów termicznych (TGA), właściwości powierzchniowych (średnie objętości porów, objętości mikroporów, powierzchnie właściwe BET i Langmuira) oraz rozkłady uziarnienia. Ponadto oznaczono straty prażenia (LOI) oraz zanalizowano widma spektroskopii w podczerwieni (FTIR).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies