Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja wartości wtórnego modułu odkształcenia na podstawie impulsowych testów dynamicznychw modelu nawierzchni drogowej

Tytuł:
Identyfikacja wartości wtórnego modułu odkształcenia na podstawie impulsowych testów dynamicznychw modelu nawierzchni drogowej
Autorzy:
Pożarycki, A.
Garbowski, T.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
moduły odkształcenia wtórnego
analiza odwrotna
symulacja metody sztywnej płyty
stiff plate bearing test simulation
secondary modulus of deformation
inverse analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zastosowanie teoretycznego modelu nawierzchni jezdni drogowej do komputerowych symulacji numerycznych badania płytą VSS na podstawie danych otrzymanych z badań ugięciomierzem dynamicznym typu FWD. Zawężając rozważania do analizy wartości wtórnego modułu odkształcenia (Ev2) do półprzestrzeni ograniczonej od góry warstwą z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie wykazano, że poprzez odpowiednie wykorzystanie wyników nieniszczących testów dynamicznych, symulacji testów statycznych oraz teoretyczno-numerycznych modeli nawierzchni jako składników matematycznej procedury odwrotnej, można otrzymać wiarygodne wartości tego parametru. Prezentowany eksperyment pozwala założyć, że proponowane tu procedury identyfikacji, pozwalają obliczyć wartość Ev2 z dokładnością zdeterminowaną pomiarem VSS na odcinku jednorodnym.
The paper presents the application of a theoretical model of road pavement, to computer numerical simulation studies of VSS test method, based on data obtained from dynamic deflectometer (FWD). Narrowing the discussion, to analyze only the secondary deformation modulus (Ev2), that was performed on the mechanically stabilized aggregate top layer of half-space, it was shown, that through the appropriate use of the results of dynamic non-destructive tests, simulation of static tests, theoretical and numerical models of pavements, as components of the mathematical inverse analysis, one can obtain reliable values for this parameter. The analysis of experiment results lets to assume, that the proposed here identification procedure, makes possible to calculate the value of EV2 (based on FWD data) with an accuracy determined by the VSS measurement on homogeneous section.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies