Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Układy aktywnej regulacji ciśnienia w oponach – przegląd rozwiązań

Tytuł:
Układy aktywnej regulacji ciśnienia w oponach – przegląd rozwiązań
Autorzy:
Polasik, J.
Waluś, K. J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
regulacja ciśnienia
pojazdy specjalne
system centralnego pompowania
pressure control
special Vehicles
central inflating system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tereny po których mogą poruszać się pojazdy samochodowe są zróżnicowane. Od nawierzchni utwardzonych do ciężkiego terenu. Pojazdy do zastosowań specjalnych wyposażone są w system centralnego pompowania kół. Dzięki niemu mają możliwość poruszania się po zróżnicowanym terenie. Zwiększając ciśnienie możemy poruszać się po utwardzonych drogach publicznych. Zmniejszając ciśnienie opona „rozlewa się” co powoduje zwiększenie przyczepności poprzez większe pole kontaktu opony z nawierzchnią. Regulacja ciśnienia odbywa się z kabiny pojazdu. Układy możemy rozróżnić ze względu na konstrukcję układu przeniesienia napędu pojazdu. W zależności od zastosowania mamy do wyboru dwa rodzaje zasilania kompresora: silnikiem elektrycznym lub paskiem klinowym. Doprowadzenie sprężonego powietrza z akumulatora pneumatycznego odbywa się za pośrednictwem przewodów przez wydrążenie w piaście lub zewnętrznym przewodem. W artykule przedstawiono przegląd układów aktywnej regulacji ciśnienia w oponach.
The grounds on which they can move motor vehicles are varied. Paved surface, rough terrain. Special purpose vehicles are equipped with a central tire inflation system. With it, you have the ability to navigate the diverse terrain. Increasing the pressure we move on paved public roads. Reducing tire pressure "poured out" which increases the adhesion by a larger field of contact with the ground. Pressure control is carried out from the cab of the vehicle. Systems can be distinguished due to the design of the vehicle powertrain. Depending on the application, we have a choice of two types of compressor power: an electric motor or a V-belt. Compressed air from the air accumulator is via wires through the hole in the hub or external cable. This article presents an overview of the active systems tire pressure regulation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies