Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation of the Correlation Between Formative Tests and Final Exam Results : Theory of Information Approach

Tytuł:
Evaluation of the Correlation Between Formative Tests and Final Exam Results : Theory of Information Approach
Autorzy:
Rutkowski, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
technology enhanced learning
computer-assisted assessment
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Today, computerization of the Assessment Program is a norm, numerous advantages of Computer-Assisted Assessment (CAA), both formative and summative, can be enlisted. Motivating students to systematic work and Self-Regulated Learning seems to be the biggest challenge faced by the teacher. This motivation can be reached by providing students with clear information that shows an evident effectiveness of formative quizzes, undisputable correlation between student engagement in taking formative quizzes and the final exam result. It is proposed to evaluate this effectiveness quantitatively in the field of Information Theory, using the Discrete Memoryless Channel description of relationship between the set of quizzes taken and the set of exam results. The Case Study is presented and if proves high correlation between these two sets.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies