Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development of the system of preemptive control over excitation of a synchronous generator to reduce voltage dips when starting-up asynchronous motors

Tytuł:
Development of the system of preemptive control over excitation of a synchronous generator to reduce voltage dips when starting-up asynchronous motors
Autorzy:
Alsuod, M.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
voltage dip
preemptive control
excitation boost
ship electric power station
power quality
elektryczna sieć okrętowa
zapady napięcia
generator synchroniczny
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The necessity of preliminary estimation of the value of voltage dip arising at starting-up of asynchronous motor commensurate in power with operating diesel-generator sets as part of the ship electric power system is justified. The model of ship electric power system with a modified in real-time mode configuration is developed. The process of direct starting-up of asynchronous motor is simulated, and the values of voltage dips for various values of voltage and time of excitation boost of the synchronous generator are determined. It is established that there are optimum values of the magnitude and time of boosting of excitation voltage of the synchronous generator, where voltage dip in the network is minimal. The obtained results enable assessing in the process of monitoring and management of ship electric power system of the possible consequences of direct starting-up of asynchronous motor on the network voltage under current conditions, and based on them deciding on whether to connect the additional diesel generator to the network or disconnect the least essential consumers of electricity from the network to provide generated capacity reserve.
Zbadano możliwości zapadu napięcia w systemie okrętowtm generatora współpracującego z silnikiem diesla. Symulowano generator asynchroniczny podłączony do sieci dla różnych warunków startu. Określono optymalna wartość napięcia wspomagającego zapewniającą minimalne zapady napięcia.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies