Tytuł pozycji:
Stabilizacja mieszanin popiołowo-żużlowych spoiwami hydraulicznymi do celów budownictwa drogowego
Artykuł zawiera wyniki badań stabilizacji mieszaniny popiołowo-żużlowej pochodzącej ze składowiska Elektrociepłowni „Kraków”: cementem, wapnem, spoiwami Terramix F22,5 i Solitex. Badania obejmowały określenie podstawowych parametrów geotechnicznych oraz wytrzymałości na ściskanie bez dodatku spoiwa i z dodatkiem 3, 6 i 8% po 7 i 28 dobach pielęgnacji oraz po 28 dobach pielęgnacji próbek poddanych cyklom zamrażania i odmrażania. Wyniki przeprowadzonych badań i analiz odniesiono do przedmiotowych norm i dokonano oceny przydatności stabilizowanej mieszaniny popiołowo-żużlowej do celów budownictwa drogowego.
The paper presents results of investigation on stabilization of the ash–slag mixture from the landfill of “Kraków” CHP Plant using: cement, lime, Terramix F22.5 and Solitex. The research included determining basic geotechnical characteristics as well as the compressive strength without and with addition of 3, 6 and 8% of a binder after 7 and 28 days of curing samples and after 28-day cycles of freezing and thawing. The results of the conducted tests and analyses were referenced to the relevant standards and the usability of the stabilized ash–slag mixture for road engineering purposes was assessed.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).