Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wprowadzenie do tematyki oceny zużycia paliwa przez autobusy komunikacji miejskiej

Tytuł:
Wprowadzenie do tematyki oceny zużycia paliwa przez autobusy komunikacji miejskiej
Autorzy:
Chłopek, Z.
Gis, W.
Menes, E.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
test jezdny
autobus
zużycie paliwa
drive test
bus
fuel consumption
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wiedza o właściwościach ekonomicznych ze względu na zużycie paliwa autobusów, nie eksploatowanych jeszcze w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, pochodzi przede wszystkim z protokołów badań homologacyjnych oraz z opinii innych użytkowników rozpatrywanego typu kompletacji autobusu. Właściwości użytkowe silników spalinowych napędzających samochody, a więc również silników autobusów miejskich, są silnie zależne od przebiegu w czasie warunków pracy silników. W związku z tym procesem determinującym użytkowe właściwości silnika jest proces prędkości pojazdu. Z tego powodu zużycie paliwa przez autobusy jest badane w testach jezdnych o przyjętych przebiegach prędkości. Istotnym problemem jest synteza testu jezdnego na podstawie przyjętych kryteriów podobieństwa warunków użytkowania i badań autobusów dla danej sieci linii komunikacyjnych. W artykule opisano kryteria syntezy testów jezdnych do badania właściwości pojazdów. Przedstawiono opracowany test jezdny dla autobusów komunikacji miejskiej w Warszawie.
Knowledge of economic properties concerning fuel consumption in buses which have not yet been put in service by municipal communication companies is mainly based on research approval protocols and opinions of other users of the bus type in question. Usage properties of car-propelling combustion engines, and municipal bus engines alike, are heavily dependent on their mileage under given work condition: the vehicle speed process determines engine usage properties. Hence, bus fuel consumption is measured during road tests of fixed speed runs. The key problem consists in the synthesis of a road test on the basis of the adopted criteria of usage conditions similarity and bus research for a given network of communication lines. The paper discusses the synthesis criteria of road tests used in vehicle properties research. It presents a road test developed for the purposes of the evaluation of municipal communication buses in Warsaw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies